Particuliere Verkoper:
  1. Leer in de video hierboven hoe het registreren als verkoper op SareeSwap werkt en hoe je vervolgens een Artikel kunt toevoegen om hier te verkopen. Voor de begrippenlijst van termen die hier worden gebruikt kun je ook onze Algemene Voorwaarden checken. Je bent verplicht als Particuliere Verkoper om alle mankementen van de kleding die je wilt verkopen te noemen en foto´s hiervan te plaatsen op de Producten-pagina, zo borgen we de kwaliteit van de producten op SareeSwap.
  2. Het is niet toegestaan om jouw contactgegevens te delen met de Klant.
  3. Zodra een Klant jouw product heeft gekocht en betaald ontvang je als Verkoper een bevestigingsmail hiervan op het email-adres dat bekend is bij jouw account. Het Aankoopbedrag van de Klant bewaart SareeSwap voor de Verkoper totdat de Verkoper de barcode van de zending van het verkochte Artikel heeft ingevoerd in het barcode-veld bij de bestelling in het tabblad Bestellingen in de Dashboard Verkoper: 
  4. Als een (potentiële) Klant een vraag stelt aan jou als Verkoper is het aan jou om zo snel mogelijk te antwoorden. Hoe sneller jij antwoordt, hoe groter de kans dat de (potentiële) Klant iets bij jou koopt.
  5. Als deze zending staat genoteerd als ´Pakket afgeleverd´ na de Track & Trace check bij PostNL maakt SareeSwap het aankoopbedrag van de Verkoopprijs – Vergoeding over op het IBAN-nummer dat bekend is bij het account van de Verkoper. Het is aan de Verkoper om binnen 5 dagen het product te versturen. Als het verkochte artikel niet binnen 5 dagen is verstuurd wordt deze zending geannuleerd en krijgt de Klant zijn geld terug.
  6. Het versturen van jouw product kan worden gedaan op een PostNL locatie. 
  7. Houd rekening met de verzendkosten in de Verkoopprijs, bij pakketten tot 10 kg zijn de verzendkosten ongeveer 7 euro.
  8. Na bevestiging van het afgeleverde Artikel door PostNL maakt SareeSwap de Verkoopprijs – Vergoeding over op de bankrekening dat bekend is bij jouw account als Verkoper.
  9. De Klant waardeert vervolgens dit Artikel en jou als Verkoper. Hoe meer (potentiële) Klanten zien dat jij een goede Verkoper bent, hoe hoger de kans dat Klanten iets bij jou zullen kopen.

Koper
  1. Het kopen op SareeSwap werkt zoals in andere webshops vaker wordt gezien. De Klant voegt een product van de producten-pagina toe aan de winkelmand.
  2. De Klant rekent af met Ideal, op termijn ondersteunen we wellicht ook andere betalingsmogelijkheden.
  3. Na betaling ziet de Klant een samenvatting van de  bestelling op het scherm. Ook zal de Klant een mail ontvangen zodra de Verkoper met de bestelling aan de slag is gegaan,  Zodra de Verkoper de status van de bestelling verandert zal de Klant een mail hiervan ontvangen op het emailadres dat bekend is het account van de Klant.
  4. .Als de Verkoper het Artikel heeft verzonden en de Track & Trace code heeft genoteerd in zijn Dashboard Verkoper zal de Klant hier een mail van krijgen. Het is dan aan aan de Klant om de status van het pakketje in de gaten te houden.

Bij vragen kun je altijd mailen naar info@sareeswap.nl!