Deze vragen zijn eerder gesteld door SareeSwappers

  • Als je je als verkoper registreert ben je dan ook automatisch een koper ? En andersom?
    • Als je je als verkoper registreert kun je ook producten kopen en ben je dus automatisch een koper. Als je je registreert als koper kun je geen producten verkopen en ben je dus niet automatisch een verkoper. Het verschil zit hem in dat je als verkoper jouw gegevens (foto legitimatiebewijs + IBAN) moet invullen bij het registreren. Zo houden we de kwaliteit van de verkopers en hun aanbod hier hoog.
  • Hoe weet ik als koper dat ik mijn product ontvang?
    • Als verkoper heb je de plicht om binnen 5 dagen het verkochte product te versturen en de Track & Trace code van PostNL te communiceren aan SareeSwap en de koper. Dit kan in de Dashboard Verkoper bij het veranderen van de status bij het tabblad ´Bestellingen´. Als de verkoper niet binnen 5 dagen het verkochte product verstuurt dan neemt SareeSwap contact op met de verkoper. Zonder gegronde reden waarom het product niet is verstuurd wordt de verkoper verwijderd van SareeSwap, zo houden we de kwaliteit van de verkopers en hun aanbod hoog. Hierdoor gaan we ervan uit dat de koepr zijn gekochte product ontvangt. Het blijft aan de verkoper om het verkochte product te versturen en mocht dit toch niet gebeuren binnen 5 dagen dan krijgt de koper het volledige bedrag terug.
  • Hoe weet ik als verkoper dat ik mijn geld ontvang?
    • SareeSwap houdt het geld van de koper vast tot het verkochte product is bezorgd bij de koper. Dit kunnen we onder andere checken door middel van de Track & Trace code  Zodra het verkochte product is bezorgd bij de koper krijgt de verkoper binnen 5 werkdagen het geld gestort op de rekening waarvan het IBAN-nummer is ingevuld tijdens het registreren als verkoper. Mocht er een storing zijn bij Stripe, waardoor de 5 dagen niet worden gehaald dan krijgt de verkoper hier op tijd bericht van. Stripe is de betaaldienst waarmee SareeSwap werkt.
  • Kan ik als koper met de verkoper onderhandelen over de prijs?
    • Ja, je kunt een vraag stellen aan de verkoper op de pagina van het product middels de knop ´Stel een vraag aan de verkoper´.:                                                                                                                                                          Deze vraag wordt openbaar geplaatst onder het kopje vragen van de pagina van het product zodra de verkoper heeft gereageerd: 
  • Moet je de verzendkosten zelf in je prijs meenemen? Of betaalt de koper de prijs + verzendkosten?
    • De verkoper verzendt het verkochte product dus de verkoper betaalt de verzendkosten. Hou hier dan ook rekening mee als verkoper bij het opstellen van de verkoopprijs. De verzendkosten liggen op een PostNL retail-locatie rond de 7 euro.